Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorPospíšil, Pavel
dc.contributor.authorPoláček, Aleš
dc.contributor.authorKovář, Luděk
dc.date.accessioned2012-01-10T09:30:19Z
dc.date.available2012-01-10T09:30:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationGeoScience Engineering. 2011, vol. 57, no. 4, p. 26-34 : ill.cs
dc.identifier.issn1802-5420
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/89805
dc.description.abstractCivil engineering works carried out as the renovation of existing buildings can be difficult to predict in terms of their behaviour over time. The heterogeneity of materials of a natural and anthropogenic origin can subsequently lead to either deformations, or breach threatening the existence of building structure in terms of statics. The platform of the station in Jilešovice underwent structural modifications within the reconstruction of the railway track from Ostrava to Opava. The largest building intervention was the reconstruction of an old bridge and adjacent embankment bodies now in addition secured due to stability by gabion baskets instead of the original natural grading. After a short time of its use, significant deformations appeared on the renovated object, whose causes and further evolution over time was not known. Within the design of investigation techniques, allowing uncovering the causes of violation quickly and efficiently, the survey with a georadar -GPR (Ground Penetrating Radar) was included, which as an indirect, non-destructive method of survey very quickly helped to clarify the causes of violations of the building structures.cs
dc.format.extent1080267 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská-Technická Univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.relation.ispartofseriesGeoScience Engineeringcs
dc.relation.urihttp://gse.vsb.cz/2011/LVII-2011-4-26-34.pdfcs
dc.rights© Vysoká škola báňská-Technická Univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta
dc.subjectGPRcs
dc.subjectengineering-geological investigationcs
dc.subjectfailurecs
dc.subjectbuilding structurecs
dc.subjectanthropogenic materialcs
dc.titleApplication of GPR during investigation concerning causes of failure of railway station platform in Jilešovicecs
dc.title.alternativeVyužití GPR při zjišťování příčin porušení nástupiště nádraží v Jilešovicíchcs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enInženýrské stavby realizované jako rekonstrukce stávajících stavebních objektů mohou být z hlediska jejich chování v čase obtížně predikovatelné. Heterogenita materiálů přirozeného i antropogenního původu může vést následně buď k deformacím, nebo až k porušení staticky ohrožujícímu existenci stavební konstrukce. Nástupiště nádraží v Jilešovicích prošlo stavebními úpravami v rámci rekonstrukce trati ČD z Ostravy do Opavy. Největším stavebním zásahem byla rekonstrukce starého mostu a přilehlých násypových těles navíc v současnosti zajištěných stabilitně gabionovými koši místo původního přirozeného svahování. Na rekonstruovaném objektu se po krátkém čase jeho užívání projevily závažné deformace, o kterých nebylo známo, co je způsobilo a jaký bude jejich vývoj v čase. V rámci návrhu průzkumných technik, schopných rychle a efektivně odhalit příčiny porušení byl zařazen průzkum georadarem-GPR (Ground penetrating radar), který jako nepřímá, nedestruktivní metoda průzkumu velmi rychle přispěl k objasnění příčin porušování stavebních konstrukcí.cs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

  • OpenAIRE [5085]
    Kolekce určená pro sklízení infrastrukturou OpenAIRE; obsahuje otevřeně přístupné publikace, případně další publikace, které jsou výsledkem projektů rámcových programů Evropské komise (7. RP, H2020, Horizon Europe).
  • GeoScience Engineering. 2011, vol. 57 [20]

Zobrazit minimální záznam