Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMerenda, Miroslavcs
dc.contributor.authorZachník, Alešcs
dc.date.accessioned2012-07-11T07:33:50Z
dc.date.available2012-07-11T07:33:50Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/90996
dc.descriptionImport 11/07/2012cs
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývala tématem Měření spokojenosti s odborným vzděláváním na střední škole. Cílem této Diplomové práce bylo změřit spokojenost studentů a firem, ve kterých studenti vykonávají odbornou praxi, s odborným vzděláváním na Střední škole hotelnictví a služeb a Vyšší odborné školy v Opavě, odhalit silné a případné slabé stránky, které negativně ovlivňují spokojenost a navrhnout možná vylepšení vedoucí ke zvýšení spokojenosti. Dílčím cílem bylo vzájemné srovnání hodnocení spokojenosti studentů a firem s odborným vzděláváním a identifikace případných rozdílností. Výzkum byl realizován se zaměřením na středoškolský typ studia, konkrétně na maturitní studijní obor Hotelnictví realizovaný v prostorách bývalé Vyšší odborné školy a Hotelové školy v Opavě, která se po sloučení se Střední školou Husova 6 v Opavě stala součástí nově vytvořené organizace s novým názvem Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola Opava. V teoretické části byla charakterizována SŠHS a VOŠ Opava prostřednictvím její historie, ekonomické situace, organizační struktury a představením středoškolských studijních oborů, které nabízí. Charakterizováno bylo rovněž prostředí školy, které jí ovlivňuje ve všech směrech. V této části byly dále popsány teoretická východiska marketingového řízení školy a měření spokojenosti zákazníků, ze kterých bylo vycházeno při psaní praktické části práce. Ke zpracování praktické části bylo nutné zpracovat metodiku výzkumu, která zahrnuje všechny přístupy, principy a techniky, díky kterým může být marketingový výzkum zrealizován. Ke splnění vytýčeného cíle byl v rámci praktické části vytvořen dotazník pro žáky a následně jeho úpravou a zkrácením dotazník pro firmy tak, aby bylo možné částečné srovnání výsledků obou subjektů. Pomocí těchto dotazníků byla získána data o vyjádřené spokojenosti či nespokojenosti ve zvolených oblastech od žáků třetích a čtvrtých ročníků maturitního oboru hotelnictví a od spolupracujících firem, ve kterých studenti vykonávají povinnou praxi. Vzhledem k počtu firem byla tato část výzkum považována pouze jako doplňková a primárně se výzkum zaměřil na spokojenost studentů. V analytické části byly zvlášť analyzovány data získané výzkumem spokojenosti studentů, zvlášť data získané výzkumem spokojenosti firem a následně byly analyzovány společné části dotazníků obou subjektů. Analýza dat získaných výzkumem spokojenosti studentů byla zaměřena na oblasti spokojenosti s výběrem školy, spokojenosti s odbornou částí vzdělávání, s učiteli odborného vzdělávání, s materiálním prostředím odborné výuky a na celkovou spokojenost studentů se školou. Data získaná výzkumem firem nebyla tak rozsáhlé povahy, a proto byla analyzována jako celek. Následně byla provedena analýza společných částí obou dotazníků a srovnány výsledky výzkumu studentů a firem. Veškeré oblasti výzkumu byly zvoleny na základě konzultace s vedením školy a pro její potřeby. Doporučení škole mají vést k odstranění problémů zjištěných výzkumem, především k zlepšení kvality odborného vzdělávání a zvýšení spokojenosti studentů a zprostředkovaně také firem s tímto odborným vzděláváním.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the topic of measuring satisfaction with vocational education at secondary school. The aim of this thesis was to measure the satisfaction of students and companies in which students carry out practical training with vocational education at the Secondary school of Hospitality and services and Post-Secondary Professional School in Opava, to identify strengths and potential weaknesses that adversely affect customer satisfaction and to propose possible refinements to increase satisfaction. The operational objective was to compare the mutual satisfaction of students and companies with vocational education and identification of potential differences. The research was conducted with a focus on the high-school type of study, namely the Hospitality graduation degree course taught on the premises Post-Secondary Professional School and the Hotel School in Opava, which, after merging with the Secondary School Husova 6 in Opava, became a part of the newly formed organization now called the Secondary school of Hospitality and services and Post-Secondary Professional School in Opava. The theoretical part characterized the school through its history, economic situation, organizational structure and presentation of secondary fields of study offered. It also characterized the school environment as it affects it in every respect. Moreover, this section described the theoretical basis of the school’s marketing management and customer satisfaction measurement, which was elaborated in the practical part. For the practical part it was necessary to create a research methodology, which includes all approaches, principles and techniques by which the marketing research can be conducted. To achieve the set target, the practical part comprises of a questionnaire designed for students and - by editing and shortening - a questionnaire for companies to allow a partial comparison of the results of both entities. By using these questionnaires, data were obtained in terms of satisfaction or dissatisfaction in the areas selected by the third and fourth grade students of the Hospitality field and the cooperating companies in which students underwent their mandatory practical training. Due to the number of firms, this part of the research was considered only as additional research and it was primarily focused on the students’ satisfaction. The analytical part analysed separately the data obtained by the students’ satisfaction research and the data obtained by the companies’ satisfaction research. Subsequently, it analysed those parts of the questionnaires which were the same for both entities. The analysis of the data obtained by the students’ satisfaction research was focused on the satisfaction with the school choice, satisfaction with the professional part of education, with the teachers of practical training, with the material environment, vocational training and general satisfaction of students with the school. The data obtained from the companies’ research were not so extensive and therefore it was analysed as a whole. Subsequently, the analysis of common parts of both questionnaires was conducted and the results of the students and firms research were compared. All research areas were chosen in consultation with the school and its needs. The recommendations to the school should encourage the organization to solve the problems identified in the research, especially to improve the quality of vocational education and to increase students’ satisfaction and also indirectly the satisfaction of companies with vocational education.en
dc.format.extent4722808 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMěření spokojenosti s odborným vzděláváním na střední školecs
dc.subjectIdentifikace zákazníků ve školstvícs
dc.subjectSpokojenost zákazníků ve službáchcs
dc.subjectMěření spokojenosti zákazníkůcs
dc.subjectVýzkum spokojenosti studentůcs
dc.subjectVýzkum spokojenosti firemcs
dc.subjectAnalýza spokojenosti s odborným vzdělávánícs
dc.subjectSatisfaction Measurement with Vocational Education at the Secondary Schoolen
dc.subjectIdentification of Customers in Educationen
dc.subjectCustomer Satisfaction in Servicesen
dc.subjectMeasuring Customer Satisfactionen
dc.subjectStudent Satisfaction Surveyen
dc.subjectCompanies Satisfaction Surveyen
dc.subjectAnalysis of Satisfaction with Vocational Educationen
dc.titleMěření spokojenosti s odborným vzděláváním na střední školecs
dc.title.alternativeSatisfaction Measurement with Vocational Education at the Secondary Schoolen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeStein, Pavelcs
dc.date.accepted2012-05-28cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisZAC106_EKF_N6208_6208T062_2012
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam